Kinija buvo puiki galimybė, kai prieš dešimtmetį „United Airlines“ pradėjo skrydžius į Čengdu.
„Kinija yra tokia rinka, kurios ekonomika ir toliau auga labai sparčiai. Kinijoje yra daug galimybių, kuriomis galite plėtoti rinkas, ypač su (Boeing) 787”, – tuometinis pagrindinis „United” pajamų vadovas Jimas Comptonas. pareigūnas, sakė 2014 m. liepos mėn.
Čengdu buvo Čikagoje įsikūrusio vežėjo „antrinės Azijos miesto strategijos“ dalis. Tai taip pat apėmė grįžimą į Taipėjų, Taivaną, tais pačiais metais, kai buvo pradėta teikti Čengdu paslauga, o 2016 m. į savo žemėlapį įtrauktas Kinijos miestas Sianas. Aviakompanijos ateitis Kinijoje atrodė šviesi.
Norite daugiau naujienų su oro linijomis? Prisiregistruokite gauti nemokamą TPG dvisavaitinį aviacijos informacinį biuletenį.
United nebuvo vienas. Visų oro linijų keleivių vietų skaičius tarp JAV ir Kinijos išaugo beveik 67 %, palyginti su 2014 m. pagal „Cirium Diio“ grafikus 2018 m. pasiekė 5,3 mln. 2019 metais avialinijos rinkai aptarnavo 5,2 mln.
Nors buvo skundų dėl konkurencinio spaudimo (ypač JAV oro linijų savo Kinijos konkurentams), ši sritis buvo plačiai vertinama kaip galimybė.
Greitai pasukame į šiandieną – vieną pasaulinę pandemiją ir geopolitinį pakeitimą vėliau – ir viskas atrodo labai, labai skirtingai tarp oro linijų, skraidančių JAV ir Kinijos maršrutus.
„Kinijos paklausa smarkiai sumažėjo, nei buvo 2019 m.“, – liepą sakė Andrew Nocella, dabartinis „United“ komercijos vadovas. „Ir taip pat sunku ten skristi, nes trūksta Rusijos sugebėjimų skraidyti. Taigi šie du deriniai tiesiog paverčia tai nauju normalumu.”
Šis „naujas normalus“, kaip sakė Nocella, yra toks, kai skrydžių per savaitę griežtai ribojama iki 100 (kiekvienos šalies oro linijoms – 50). Tai vienas, kai Rusijos oro erdvė uždaryta JAV oro linijoms, bet ne šalies kolegoms iš Kinijos. Taip pat čia mažiau amerikiečių keliauja į Kiniją nei Kinijos piliečių į JAV
Dienos naujienlaiškis
Apdovanokite savo gautuosius TPG Daily naujienlaiškiu
Prisijunkite prie daugiau nei 700 000 skaitytojų, kad gautumėte naujausių naujienų, išsamių vadovų ir išskirtinių TPG ekspertų pasiūlymų.
O „United“ skrydis Čengdu? Jis neveikė jau ketverius metus.
Keletas tiesioginių skrydžių iš JAV ir Kinijos variantų
David Yu iš pirmų lūpų žino, ką reiškia skraidyti tarp JAV ir Kinijos. Niujorko universiteto Šanchajaus finansų profesorius ir Asia Aviation Valuation Advisors pirmininkas, jis dažnai skraido pirmyn ir atgal tarp Vašingtono rajono ir Šanchajaus.
Paklaustas apie patirtį, pirmoji Yu reakcija buvo: „Tai kainuoja daug“.
Kada vykti: Tai geriausias laikas pirkti tarptautinį skrydį
Didelės kainos yra dėl ribotos pasiūlos. „Cirium Diio“ tvarkaraščiai rodo, kad JAV oro linijos skraido tik 39 savaitinius tiesioginius skrydžius, o jų kolegos iš Kinijos – 50 skrydžių iš viso 89. Iki koronaviruso pandemijos kas savaitę buvo vykdoma apie 340 skrydžių – beveik keturis kartus daugiau nei dabar.
„American Airlines“ kasdien aptarnauja Šanchajų iš Dalaso-Fort Verto centro, o „Delta Air Lines“ jungia miestą su Detroitu ir Sietlu. Tuo tarpu „United Airlines“ jungia Pekiną ir Šanchajų su San Francisku, teigia „Cirium Diio“. „Air China“, „China Eastern Airlines“, „China Southern Airlines“, „Hainan Airlines“, „Sichuan Airlines“ ir „Xiamen Airlines“ taip pat atnaujino tam tikrus skrydžius.
„Iš JAV skrydžiai yra labai brangūs“, – sakė Yu. „Aš žiūriu į 2 000–2 500 USD ekonominius skrydžius į abi puses, o prieš COVID-19 tai buvo 800–1 000 USD bilietai“.
„Google Flights“ rodo, kad ekonomiško bilieto į abi puses iš Vašingtono ir Šanchajaus kaina su tik vienu persėdimu kiekviena kryptimi – trumpiausias galimas maršrutas – „American“ ir „Delta“ parduotuvėse rugsėjo viduryje kainuoja daugiau nei 1 900 USD. Keliautojai gali rasti paprastas pagrindines ekonomines kainas, kurios yra artimesnės 1500 USD, tačiau jos neleidžia pasirinkti sėdimų vietų ar nemokamo keitimo.
„Aeropolitiniai iššūkiai“
„Delta“ vasario mėn. pateiktoje paraiškoje JAV transporto departamentui nurodė „nuolatinius aeropolitinius iššūkius“ dėl prašymo iki spalio mėnesio neleisti 32 iš 42 savaitinių JAV ir Kinijos skrydžių teisių.
Delta atstovas spaudai negalėjo paaiškinti, ką oro linijų bendrovė reiškia „aeropolitiniais iššūkiais“.
Laiške JAV valstybės departamentui ir DOT balandžio mėn. prekybos grupė „Airlines for America“, kurios nariais yra „American“, „Delta“ ir „United“, pabrėžė „nepakankamą konkurencinę padėtį“, su kuria susiduria JAV oro linijos, palyginti su Kinijos oro linijų bendrovėmis dėl nesugebėjimo perskristi Rusijos oro erdvę.
Laiko skirtumas gali būti dramatiškas. Pasak Cirium Diio, „Delta“ tiesioginis skrydis į Šanchajų iš Detroito – ryčiausių oro uosto vartų į Kiniją tarp JAV oro linijų, kurios vengia Rusijos oro erdvės. Tai trunka 40 minučių daugiau nei „China Eastern Airlines“ maršrutas iš Niujorko į Šanchajų be persėdimų, skraidantis per Rusiją (nors maršrutas Detroitas–Šanchajus fiziškai trumpesnis apie 250 mylių).
Lėtas Amerikos keliautojų sugrįžimas
Net ir sušvelninus COVID-19 keliamus kelionių apribojimus, keliautojų skaičius tarp JAV ir Kinijos tebėra tik dalis 2019 m. Per pirmuosius septynis 2024 m. mėnesius tarp abiejų šalių skrido tik 1,2 mln. žmonių, palyginti su 5,1 mln. milijonų penkeriais metais anksčiau, rodo JAV tarptautinės prekybos administracijos duomenys.
Mažėja ne tik bendras JAV ir Kinijos keliautojų skaičius, bet ir rinką ypač stipriai paveikė sumažėjęs amerikiečių keliautojų skaičius, kurie labiau linkę pirkti bilietus iš JAV oro linijų. Kinijos keliautojų skaičiaus mažėjimas nėra toks staigus, o tai gali paskatinti su Kinijos vėliava plaukiojančius vežėjus, palyginti su jų kolegomis JAV. Duomenys rodo, kad tarp šių dviejų šalių skridusių amerikiečių dalis per pirmuosius septynis šių metų mėnesius buvo trimis procentiniais punktais mažesnė nei 2019 m. Užsienio keliautojų, kurių dauguma būtų Kinijos piliečiai, skaičius proporcingai išaugo.
ITA duomenys apima visus, skrendančius tarp Kinijos ir JAV. Tai apima tuos, kurie skrenda tiesioginiu skrydžiu, taip pat keliautojus, kurie pasirenka jungiamąjį skrydį per centrą trečiojoje šalyje, pavyzdžiui, Pietų Korėjoje ar Japonijoje.
Neabejotinai yra daug kintamųjų, lemiančių lėtesnį amerikiečių, keliaujančių į Kiniją, atsigavimą. Kai kurie iš jų apima aukštus lėktuvų bilietus ir verslo kelionių įpročių pokyčius, sakė Yu.
„Žmonės, kurie nori vykti, eis, kurie mano, kad yra galimybių, eis. Žmonės, kuriems tai labiau atsitiktinis, esu tikras, kad šiais laikais jie daugiau naudoja mastelį ir dirba nuotoliniu būdu, o ne skraido”, – sakė jis.
Susiję skaitymai: