
Jei kada nors matėte kruizinio laivo galą ir susimąstėte, kodėl jis pavadintas iš pažiūros atsitiktinio miesto, jūs ne vieni. Tas miestas atstovauja šaliai, kurioje registruotas laivas. Tačiau, kadangi JAV kruiziniai laivai sudaro didžiausią keleivių skaičių pasaulinėje kruizų rinkoje, kodėl kruiziniai laivai nėra registruoti JAV?
Čia paaiškinsiu, kodėl mažai tikėtina, kad ant kruizinių laivų pamatysite JAV miestų pavadinimus.
Kur registruojami kruiziniai laivai?
Vardai, kuriuos dažniausiai matysite laivuose, yra Bahamų, Bermudų, Panamos, Nyderlandų ir Jungtinės Karalystės miestai. (Dešimtmečius Liberija taip pat plaukiojo su savo vėliava kelių populiarių kruizinių linijų laivuose, tačiau nuo to laiko tai pasikeitė.) Laivų registravimas užsienio šalyse, kurios ima mokestį iš kruizinių linijų už privilegiją registruotis ten, yra žinomas kaip „patogumo vėliavos“. “
Kodėl Bahamų salose, Panamoje ir kitose šalyse registruojami kruiziniai laivai?
Nes laivai buvo pastatyti ne JAV
Jungtinių Valstijų įstatymai neleidžia laivams plaukioti su JAV vėliava, nebent jie buvo pastatyti ten. Deja, nėra JAV laivų statyklų, turinčių pajėgumų ar patirties statyti tokius didelius laivus kaip šiandieniniai behemotai, todėl jie statomi užsienyje – daugiausia Europoje.
Nes kruizinės linijos nori mokėti mažiau mokesčių
Kruizų linijos moka mokesčius savo gimtosiose šalyse – šalims, kuriose yra registruoti jų laivai. Linijos dažnai moka mažiau mokesčių, kai jų laivai plaukioja su vėliavomis tokiose šalyse kaip Panama ir Bahamų salos, todėl sutaupo pinigų.
Tačiau tai nereiškia, kad kruizų linijos nemoka mokesčių, įskaitant JAV. Nors JAV yra sudariusios abipusį susitarimą su daugeliu šalių, kuriose registruoti kruiziniai laivai – tai reiškia, kad jei JAV federaliniu lygiu neapmokestins tų šalių laivų, jos neapmokestins ir Amerikos – kruizinės linijos vis tiek moka mokesčius. JAV kasmet, bet sumažintu federaliniu tarifu.
Pavyzdžiui, 2023 m. „Carnival Corporation & PLC“, valdanti „Carnival Cruise Line“, „Princess Cruises“, „Holland America Line“, „Cunard“, „Seabourn“ ir kitus prekių ženklus, sumokėjo 13 mln. USD mokesčių už 62 mln. USD nuostolį, teigiama jos metinėje ataskaitoje. Ji taip pat moka uosto doko mokesčius ir kai kuriuose uostuose, pavyzdžiui, Aliaskoje, mokestį už kiekvieną keleivią, imamą kiekvieną kartą laivui apsilankius.
Remiantis duomenimis, 2019 m. JAV kruizų pramonės išlaidos JAV federalinėms, valstijų ir vietinėms vyriausybėms 2019 m. – iki COVID-19 uždarymo – rėmė maždaug 2,6 mlrd. USD tiesioginių mokesčių ir daugiau nei 7,2 mlrd. Tarptautinė „Cruise Lines“ asociacija. Vidutiniškai kiekvienas 1 milijonas JAV dolerių, kurį kruizų pramonė išleidžia JAV, remia maždaug 102 000 JAV dolerių tiesioginių JAV federalinių, valstijų ir vietinių mokesčių pajamų.
Nes kruizinės linijos nori mažesnių darbo sąnaudų
Mažiausiai apmokamų kruizinių laivų darbuotojų atlyginimai pagal Amerikos standartus yra maži, tačiau daugelis įgulos narių gali uždirbti daugiau pinigų laivuose, nei uždirbtų dirbdami sausumoje savo gimtosiose šalyse. Be atlyginimo, įgulos nariai iš keleivių gauna arbatpinigių ir galimybę pakilti į aukštesnį atlyginimą.
Dienos naujienlaiškis
Apdovanokite savo gautuosius TPG Daily naujienlaiškiu
Prisijunkite prie daugiau nei 700 000 skaitytojų, kad gautumėte naujausių naujienų, išsamių vadovų ir išskirtinių TPG ekspertų pasiūlymų.
JAV registruotuose laivuose turi būti įdarbinta amerikiečių įgula ir jiems mokama pagal Jungtinių Valstijų įstatymus, kuriuose reikalaujama minimalaus atlyginimo. Tai, žinoma, padidina linijų, o vėliau ir keleivių, išlaidas, todėl kruizinėms linijoms ekonomiškiau kelti savo laivus užsienyje.
Registruodamos savo laivus už JAV ribų, kruizinės linijos taip pat gali reikalauti, kad jų darbuotojai dirbtų daugiau nei 40 valandų per savaitę be užmokesčio už viršvalandžius – tai būtina dėl beveik 24 valandas per parą veikiančio kruizinių laivų ir riboto įgulos vietų skaičiaus.
Koks kruizinis laivas yra registruotas JAV?
Vienintelis pagrindinis JAV registruotas megalaivas yra „Norwegian Cruise Line“ „Pride of America“, kurio registracijai reikėjo specialios vyriausybės išimties. Kadangi jis plaukioja su JAV vėliava, jis gali plaukioti tik saloje po Havajus, nesikreipdamas į užsienio uostą – to reikalaujama laivams su užsienio vėliava pagal Keleivinių laivų paslaugų įstatymą.
Be to, kai kurie mažesni JAV registruoti kruiziniai laivai apima laivynus, priklausančius UnCruise Adventures ir American Cruise Lines. Šios bendrovės eksploatuoja mažesnius ekspedicijos tipo laivus, upių laivus ir Didžiųjų ežerų laivus, plaukiojančius su JAV vėliava. Dėl mažesnių dydžių jie gali būti sukonstruoti ir todėl registruoti JAV
Apatinė eilutė
Kruizų linijos beveik visada registruoja savo laivus ne JAV šalyse, kad gautų naudos, pavyzdžiui, mažesni mokesčiai ir sumažintos darbo taisyklės. Su mažesnėmis eksploatacinėmis sąnaudomis kruizinės linijos gali perduoti sutaupytas lėšas keleiviams ir išlaikyti kruizinių kelionių kainas įperkamas.
Sužinokite daugiau apie kruizą su šiais TPG ištekliais: